Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 11 februari 2011

Livslång kärlek


Jag blir alltid lika rörd och berörd när jag ser bevis på kärlek som har varat en livstid... Jag spelade på en begravningsgudstjänst idag för en 85-årig kvinna och ser den förtvivlade äkta maken på första bänk. Ovanpå den ljusa kistan låg den största kistdekoration jag sett på länge. Röda rosor och vit brudslöja tror jag det var. Ett långt band var fäst på och där stod makens namn och orden: "Jag älskar dig". De hade varit gifta i 64 år och hade levt som jag förstod det lyckligt och stöttat varandra i vått och torrt. Under långa perioder av deras liv hade mannen varit tvungen att vara borta från hemmet på grund av sitt arbete. De hade då skrivit många och långa brev till varandra...


Under begravningsgudstjänsterna får man unika och rika möjligheter att få en inblick i människors liv och det är en förmån att få ta del av. Jag beundrar och förundras över dessa människor som förmår leva helt liv tillsammans och vara lyckliga med varandra. Det ger hopp!


Länge leve kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar