Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 13 februari 2011

Villkorslös kärlek.

Finns den egentligen? Ja, till våra barn hoppas jag innerligt att vi hyser villkorslös kärlek. Men mellan man och kvinna... Hur älskar vi varandra när det väl kommer till kritan? Älskar vi den andre precis som den är med fel och brister? Ser vi med förlåtande ögon och lyssnar med toleranta öron? För mig är det precis vad villkorslös kärlek handlar om... Att älska alla sidor av en människa, även de sidor man faktiskt inte tycker om och kanske retar sig till vansinne på... Att förlåta...Att se att det som gjordes inte gjordes av illvilja utan av bristande förmåga...

Hur älskar vi varandra egentligen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar