Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 21 december 2011

Idag är dagen då det vänder...

Idag vänder det... Årets kortaste dag har varit och ljuset vänder sakta och försiktigt tillbaka till oss. Ännu ett tag får vi bida vår tid och ha tålamod, men så småningom kommer vi att märka att ljuset åter igen har segrat över mörkret.

Kanske är det likadant med vårt själsliga mörker. Man kommer till en punkt då det är som mörkast, sen vänder det och blir bara ljusare och ljusare...

Så vill jag gärna tro att det är ,och för egen del tänker jag, att idag är dagen då det vänder...

2 kommentarer:

  1. Jo nog är det så! När det är som mörkas så kan det ju bara bli ljusare. Eller hur??

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, men ibland kan det vara svårt att känna när det har vänt eller vänder... Man ser det oftast i backspegeln.

    SvaraRadera