Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 30 januari 2013

För långhåriga musiker faller jag pladask.

Det är inte många som vet att jag bär på en mörk hemlighet... Jag gör vad jag kan för att dölja den och undvika att den blottas för omvärlden. Men ikväll tänkte jag att nu får det bära eller brista... Den måste outas...

Sen jag började intressera mig för det andra könet har jag upptäckt en svaghet hos mig själv... Det finns en del egenskaper män kan besitta som omedelbart får mig på fall. Det första är långt mörkt hår och det andra är om de är musiker. Så vid det här laget kan alla räkna ut att en man med långt mörkt hår som dessutom är musiker får mig på fall direkt. Börjar han sen spela också så är det kört och jag börjar höra bröllopsmarscher spelas i mitt huvud... Nåja, innan det går så långt och jag har ropat ett rungande JA vid altaret brukar jag sansa mig och låta förståndet råda.

Så har det åtminstone varit hittills i mitt liv, men det har egentligen varit rätt tråkigt. Så därför överväger jag att byta taktik och strunta i förståndet och se vad som händer...

SÅ, när vi ses nästa gång, bli inte förvånade om jag vid min sida har en mörk långhårig basist i skinnbyxor vid min sida...

2 kommentarer: