Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 28 september 2013

Dags för champagne???

I cirka två år har jag haft en flaska champagne liggande i kylskåpet i väntan på att bli uppdrucken. För ganska längesen bestämde jag mig för att den skulle korkas upp när mitt gamla hus var sålt och jag hade fått pengarna från det... Men så blev det inte... Dagen efter att husförsäljningen var slutförd efter över två års väntan började min mamma att försämras kraftigt och en vecka senare var hon död. Så flaskan ligger där den ligger... Välkyld och bara väntar på att korkas upp... Men vem känner för att dricka champagne nu??? Pengar på banken, ja, det har jag, men ingen mamma... Och en sak är säker... Jag hade gett allt jag äger och har för att få henne tillbaka frisk och kry...

Jag har två fantastiska barn, en härlig pappa och massor med släktingar och vänner, men just ikväll känner jag mig lite ensam...

2 kommentarer:

  1. Det kommer en dag när du bara öppnar den.
    Funderar du om det är rätt dag idag.
    Då kommer det med säkerhet en bättre dag.
    Eller så lyxa till det med go mat och ett gott glas.
    Njut av att känna hjärtat slå och ta ett djupt andetag och njut av att livet är rätt bra trots allt.
    Kram Alex

    SvaraRadera
  2. Men oj då, detta med. Jag vet inte vad jag skall säga annat än att jag verkligen beklagar sorgen. Har inte läst din blogg på ett tag, men nu inser jag att du har varit mer än fullt upptagen sedan sist. Stå ut, det vänder igen!

    SvaraRadera