Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 27 september 2013

Jag tände ett ljus i kyrkan idag...

Jag tände ett ljus i kyrkan idag för mamma... Jag kommer att tända många ljus för henne många år framöver... Som så många andra fredagar spelade jag på begravning idag. Ibland blir jag ombedd att sjunga solo och idag var en sådan dag. "Jag har hört om en stad ovan molnen" var önskad och den har jag självklart sjungit fler gånger än jag kan räkna. Men idag grep den mig på ett annat sätt än den brukar... "Ett land, där ingen av sjukdom mer lider", den textfrasen fick mig såklart att tänka på mamma och hennes sjukdom och min tacksamhet över att hennes lidande är över... Eftersom jag hade förmånen att vara där när hon gick över så vet jag också att hon mot slutet längtade hem till Gud. "Jag kan höra den himmelska sången, och det sliter i jordiska banden, ty jag vet, jag skall snart vara där."

Jag vet att min mamma är med mig varje dag och jag kommer att fortsätta tända ett ljus för henne så länge jag lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar