Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 27 juni 2014

Förstår nu varför ingen har velat gifta sig med mig...

Ja, jag har äntligen insett varför ingen har velat gifta sig med mig... Om någon skulle råka komma på oanmält besök så här mitt i sommaren, så skulle det vara uppenbart även för den som inte känner mig så väl... Jag städar nämligen väldigt sällan... Och ännu mer sällan på sommaren... Så man kan väl säga att jag kanske inte är något större kap när det gäller städning  i alla fall... Men när det gäller matlagning, bakning, trådgårdsgrejande och allmänt hemstökande så är jag nog inte så tokig om jag får säga det själv... Och det får jag ju, eftersom det är min blogg ni läser... Nåja, nu är det kanske inte riktigt sant att ingen har velat gifta sig med mig... Det är snarare jag som är kräsen... Få män har fallit mig i smaken i mitt liv... Jag ställer tyvärr höga krav... Och då har det inget med städning att göra vill jag poängtera... Jag vill ha en ärlig, pålitlig, säker man, som är trygg i sig själv och som jag kan ha roligt med... Och jag har inte hittat många som passar in på den beskrivningen... Och när jag tror att jag har hittat rätt, visar det sig ibland vara helt fel... Så tills vidare, i väntan på Mr Right, som förhoppningsvis är en mästare på städning, så får jag helt enkelt städa själv... 

2 kommentarer:

  1. Jag känner en som bott ihop med en städpedant. Det verkade inte precis vara så kul det hellre. Lagom är väl bäst. Det går alltid att sopa in skiten under en soffa om man skulle få oväntat besök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut... Lagom är bäst... Jag brukar städa så mycket så att det ser någorlunda rent ut.... :-)

      Radera