Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 16 augusti 2014

Måste det ha ett slut???

Jag vill inte det ska ta slut... Nu tror naturligtvis alla att det handlar om en man. Det kan jag säga direkt att det gör det inte. Det handlar om sommaren... Den här sommaren som har varit så speciell på  så många sätt... Med en början i Wien med fantastiska upplevelser som sånggemenskap, god mat, sevärdheter, gott vin, bad i Donau och en försmak av sommarvärmen... Därefter studentfirande, midsommar och efter det rutschkana ner i tröttheten och nedstämdheten som höll i sig nästan hela sommaren... Trots allt fick jag och barnen en härlig semester tillsammans med mycket bad, grillning och utflykter.


Sen kom tiden utan barn och det har gått över förväntan. Jag har ärligt talat jobbat så lite som möjligt och det har jag gjort mycket medvetet... Jag har velat hålla kvar semesterkänslan och den något coola attityd till livet som jag har lagt mig till med nu i sommar... Det enda jag har gjort de senaste veckorna är att jobba(det jag har varit tvungen), träffat vänner( så mycket jag har kunnat) och varit vid havet... Simmat, simmat och simmat lite till... Havet har helat min trötta själ, och för varje simtag har jag känt livsglädjen vakna till liv på ett sätt jag inte har känt på många år...


Men sista veckan har jag åtminstone gjort ett försök att använda hjärnan igen... Tänkt framåt... Städat... Röjt i trädgården... Och långsamt har jag insett att jag måste återvända till vardagen igen... Skola, aktiviteter, jobb, läxor, tvätt... Rutiner, rutiner, rutiner... Både hjärtat och hjärnan skriker NEJ!!! Vill, vill, vill vara fri... Inga tvång, inga måsten... Bara fri som fågeln... Fri att flyga dit vinden bär mig...


Inser samtidigt att det inte riktigt går... Det finns skyldigheter som måste tas hänsyn till... Scheman måste följas, arbetsuppgifter måste göras... Men hur det ska gå ihop med min nya livsstil där jag tar dagen som den kommer vet jag helt enkelt inte... Men det kommer säkert att gå... Det får gå på något sätt... Trots allt går sommaren mot sitt slut och nu stundar andra tider... Vad de kommer att innebära vet ingen ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar