Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 31 augusti 2014

Jag behöver en stark man...




Jaja, tänker säkert alla män som läser detta, hon vill ha någon som tar hand om henne och fixar allting. Jo, precis... Det är ju vad alla kvinnor behöver... En stor stark man som tar hand om dem och löser alla deras problem... Precis som om vi inte är kapabla att göra det själva... Alla är kanske inte det, men de flesta kvinnor är mer än kapabla att ta hand om sig själva och fler därtill... Och jag är just en sådan kvinna... Stark, självständig och kapabel att lösa och ta hand om det mesta i mitt liv... Det jag inte fixar själv har jag goda vänner och familj som hjälper mig med...


Vad behöver jag då en stark man till??? Ja, det beror ju på vad man menar med en stark man egentligen... En stark man för mig är absolut inte en man som kan lyfta tunga saker, aldrig gråter eller visar tecken på sårbarhet eller svaghet... En stark man för mig är en emotionellt trygg man med bra självkänsla, som vet vad han vill... Med risk för att låta som en bitterfitta... Jag har inte träffat så många män som uppfyller de kriterierna... Aha, tänker alla män nu. Hon är manshatare. Ingalunda, ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR män... MEN, jag vill ha och behöver en stark man enligt min egen definition... För jag tänker... Bara en stark man klarar av en stark kvinna... Bara en stark man klarar av mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar