Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 27 augusti 2014

Somliga dar...

...känner man sig bara välsignad helt enkelt. Den här dagen är en sådan dag... Idag har jag haft förmånen att vara på konferens med jobbet på Malmömässan. Ja, inte bara med Lommafolk utan vi var ungefär 400 stycken som arbetar med barn och unga i Lunds stift som var samlade för föredrag och workshops. En otrolig förmån att få vara med om en sådan här dag med mycket inspiration, många upplevelser och härliga möten. Jag kan inget annat än att vara otroligt tacksam att jag har det yrke jag har.

Idag skiner solen dessutom och värmer min kropp och själ och påminner mig om livets mirakel. Det finns så mycket att förundras över. Så mycket att vara tacksam för och det behöver vi påminna oss själva om varje dag... Vi lever i en del av världen där vi tar mycket för givet. Saker som andra människor i andra delar av världen får kämpa för och i vissa fall inte har tillgång till överhuvudtaget. 

Ibland när vi gnäller och tycker synd om oss själva kan det vara bra att påminna sig om hur bra vi faktiskt har det i Sverige jämfört med många andra länder. 

Men idag är inte en dag då jag känner mig speciellt gnällig... Idag är en dag då mitt hjärta flödar över av tacksamhet över livets mirakel och över det överflöd av kärlek och välsignelse jag har i mitt liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar