Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 6 augusti 2014

Till alla män jag har älskat..




I mitt hjärta finns många rum... Alla män jag någonsin älskat... Längre eller kortare stunder... Mer eller mindre passionerat... De finns i mitt hjärta... Hjärtat glömmer aldrig... Däremot stängs dörrarna till de olika rummen när det är dags att gå vidare i livet... Men någonstans djupt inom mig finns minnen av känslor från förr... Minnen som kan väckas till liv av en sång... En doft... En känsla från förr... Då är kärleken tillbaka... Om än bara i minnet och för stunden... Så är det faktiskt... Kanske kan tyckas konstigt för många, men sån är jag... Jag har alltid upplevt saker intensivt och haft djupa känslor... Jag är väl vad man kallar en "känslomänniska"... Däremot har jag aldrig varit flyktig i mina känslor, det vill säga jag har inte svängt hit och dit från timme till timme eller från dag till dag... Människor är väldigt olika skapade, men jag tänker ändå att om man har djupa känslor ändrar de sig  inte så snabbt... Känslor som svänger snabbt kan vara nog så starka, men är kanske mer ytliga... Ja, vad vet jag...


Ett vet jag... Det är att jag känner starkt och djup när jag känner... Och jag bär... Alla mina kärlekar med mig i hjärtat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar