Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 1 januari 2013

Här hör jag hemma...

 

 
Det händer någonting med mig när jag kommer in i en kyrka. Oavsett hur stessad jag är eller hur jag mår inombords så infinner sig en speciell frid inom mig. Känslan av tillhörighet är stark och det känns som om jag är hemma och precis där jag är menad att vara. Vetskapen om att jag är den del av en 2000-årig tradition fyller mig med vördnad och respekt och jag kan inte annat än att känna tacksamhet över förmånen att få arbeta i Guds hus. Att vara en bland många som har som ansvar att föra ut budskapet om Jesus Kristus och att få göra det genom musiken är en förmån.
 
Speciellt stark är känslan ibland i riktigt gamla kyrkor... Tanken på att människor redan på 1100-talet trampade samma golv som jag står på och bad till samma Gud är svindlande. Att vara en del av ett större sammanhang berör mig oerhört mycket.
 
Känslan är stark... Här hör jag hemma...


4 kommentarer:

  1. Kära Maria!
    Jag vet precis vad du menar! Sjöng på midnattsmässan i Raus kyrka och var rent hög efteråt, kunde inte lägga mig på en bra stund!
    Kram AC

    SvaraRadera
  2. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts.

    Any way I will be subscribing to your feeds and even I achievement you
    access consistently rapidly.
    Check out my website - korting center parcs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much for your kind words!

      Radera