Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 29 januari 2013

Mamma, jag vill lära mig tjuvkoppla en bil.

Häromkvällen höll jag på att sätta i halsen vid kvällsmaten. Mitt i alltihop säger sonen helt lugnt till mig: "Mamma, jag vill lära mig tjuvkoppla en bil". Jag blir ju mer än lite chockad över detta uttalande och innan jag hinner fråga varför, så kommer nästa utsaga... "Jag vill också lära mig att pilla upp handklovar". Efter detta hade jag nästan trillat av stolen och fick sansa mig lite innan jag fick mål i munnen. När jag väl hade gjort detta började jag skratta och var tvungen att fråga vilken karriär han hade tänkt satsa på som vuxen... Om han hade täntk bli tjuv...Skrattande svarar han:" Ja, jag vet, men jag vill faktiskt bara lära mig de här grejerna".

Kul hade vi åt detta och inte vet jag var han har fått de här idéerna ifrån. Men det är nog föga troligt att han väljer en bana som inbrottstjuv. Åtminstone är det vad jag försöker inbilla mig... Får väl hoppas att han inte blir som Charles Ingvar Jönsson i alla fall...

2 kommentarer: