Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 2 januari 2013

Vart tog alla vilda kvinnor vägen?

 
 
Ja, vart tog de vägen egentligen??? Ja, en sak är säker i alla fall... De finns lite här och var ute i bygderna... En och annan bor också i stan... De vilda kvinnorna finns där de får ha sin frihet och leva ut sin vilda sida. Där ingen försöker kedja fast, trycka ner eller kontrollera dem. Där ingen kränker gränser, slår eller förminskar med ord.
 
Alla kvinnor har en urkraft inom sig som de kan få kontakt med om de får leva fria från kränkningar och kontroll, och om de vågar ta kontakt med den. Många kvinnor tror jag väljer att tygla sin kraft av rädsla för omvärldens reaktioner. För många män och för en del kvinnor finns det inget mer hotfullt än en kvinna som visar sitt mod och sin kraft och vågar gå mot normer och traditioner.
 
Så till alla vilda kvinnor ute i skogarna... Ta plats, lev... Det är er tur nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar