Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 10 januari 2013

Män med många tatueringar är skumma...

Häromdagen sa min dotter till mig så här: "Vet du mamma, jag tycker män med många tatueringar är skumma. De liksom bara står där och säger 'Mmm' och försöker verka coola." Jag blev såklart full i skratt och kunde inte dölja det. Barn har så många härliga funderingar ibland och det är så roligt ibland att då ta del av världen från deras synvinkel... Vi diskuterade det där ett tag, om det var så eller inte, att män med många tatueringar var mer skumma än män utan tatueringar. Jag försökte förklara, att de tycker nog bara att det är snyggt med många tatueringar. Efter ett tag accepterade hon mina argument och diskussionen tog slut.

Det är inte alltid lätt att vara förälder... Men en viktig uppgift är i alla fall att försöka uppfostra sina barn till fördomsfria individer.

2 kommentarer:

  1. Något säger mig dock att det är skillnad på tatueringar vilka återfinns på vanliga dödliga, och rockstjärnetatueringar som återfinns på...ja...Vackra släktingar eller nåt.
    My 2 cents.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig"Anonym"... Hrm... Jag vet ju inte alls vem du är... ;-)

      Radera