Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 30 januari 2012

Alla års ogråten gråt

Var kommer de ifrån? Alla sorgerna, alla tårarna, alla års ogråten gråt. Jag väjer aldrig för sorgen. Jag tror fullt och fast på att man bäst kommer över sorgen genom att gå rakt igenom den och se den i ögonen. Så har jag försökt leva i många år och aldrig tycks de sina, tårarna och sorgerna. Men någon gång måste de ta slut och ersättas av skratten och glädjen, åtminstone tillfälligtvis.

Ikväll har varit en sådan tillfällig kväll då jag har kunnat ana att det finns ett efteråt, ett liv efter alla de här tårarna och alla sorgerna. Jag har haft förmånen att sitta och samtala med några kloka kvinnor i min egen ålder om allt som hör livet livet till. Det har varit en kväll med många skratt, men också en kväll med allvar och eftertanke. Och jag tänker, att jag är glad över min förmåga att känna sorg, då glädjen blir så mycket större när den kommer...

3 kommentarer:

  1. Det är ju inte för inget som de med ett gott socialt nätverk ofta kommer bättre ur livskriser. Att ha goda samtalspartners löser ofta många dilemman.

    SvaraRadera
  2. Men visst är det så! Just nu är jag verkligen tacksam för alla mina vänner... :)

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt!! Precis så är det! Nästa lördag blir också en sådan dag!! Bamsekram!!

    SvaraRadera