Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 19 januari 2012

Tänk om det inte ordnar sig...

Länge har jag levt med en stark tillit till att allt kommer att bli bra bara jag uthärdar lite till. Det är jag dessutom bra på. Att uthärda svåra situationer alltså och att vad som än händer resa mig igen och gå vidare. Men tänk om det bara är en illusion då? Det kanske inte alls kommer att ordna sig och bli bra till slut... Min styrka och min tillit håller på att ta slut ungefär som när sanden rinner genom ett timglas. När sanden har runnit klart är tiden ute. Så är det med min kraft också... Den håller på att ta slut...

5 kommentarer:

  1. Kram! Jag tror på att det ordnar sig, på något sätt. Men det blir aldrig mer som förr. Och så modig du är som vågar delge dina känslor. Kram! (Vet inte om det blev en så hoppfull kommentar :-)). Tänker på dig! /Stina

    SvaraRadera
  2. Livet är som när du är ute och kör bil. Det är enbart en kort sträcka du ser men det finns några saker som du kan vara säker på. Efter nästa backe planar det ut eller rullar riktigt lätt. Det kommer alltid nya backar och nya krön som vi inte vet vad de döljer. Därför måste vi anpassa "körningen", ta vara på de tillfällen det planar ut eller rullar lätt för att klara nästa backe. Snart nog har du nått krönet och kan se vad som döljer sig där.

    SvaraRadera
  3. Hasse o Tage sa i en sketch "Livet är som en påse, tomt och innehållslöst - om man inte fyller det med något!" Kul reflektion men också sann. Jag lever också efter devisen - allt ordnar sig - och det är konstigt....för det gör det ju, än om man inte tror det just för stunden. Fyll ditt liv med det som är viktigt. Lägg de lyckliga stunderna i påsen och låt det andra vara tills de ordnar sig! Ska vi ta en pubrunda o lägga i påsen??
    Kramizar
    ACS

    SvaraRadera
  4. Tack alla för kloka och fina ord!
    Tack Stina att du tycker jag är modig och det känns bra att veta att du tänker på mig! Kram!
    Vilken bra liknelse "Anonym"! Hoppas att jag har nått krönet snart, då jag tycker att det har varit för mycket uppförsbacke ett tag... :)
    Visst ACS har Hasse och Tage rätt... Man måste fylla livet med något!!! Har du checkat dina FB-meddelanden? Kanske ngt att fylla påsen med? :) Kram!

    SvaraRadera