Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 31 januari 2012

Glimtar av glädje

Lång tid nu har jag funderat och reflekterat över allt som är och har varit i mitt liv. Mycket har hänt och det har varken funnits tid eller energi att vända och vrida på saker, men nu finns det tid och en gnutta energi. Inget är bråttom längre. Jag är där jag är och ska ingenstans just nu. Jag har ju dessutom resten av livet på mig att göra allt det där som måste göras. Eller kanske det inte måste göras??? I alla fall måste det inte göras just nu. Så därför finns tid att fundera och reflektera över allt. Inte är det lätt inte. Har jag gjort fel, har jag gjort rätt, kunde jag gjort på något annat sätt? Frågorna som studsar runt i huvudet på mig är åtskilliga. Och känslorna som kommer efter tankarna är också många och omtumlande. Svårt ibland att tänka alla tankar och känna alla känslor som kommer. Men ibland, mitt i allt det inre tumultet kommer glimtar av glädje och en förvissning om att efter natten kommer soluppgången och då ljusnar allt...

2 kommentarer:

  1. Kära Maria! För några år sedan kom insikten till mej att bara vara i just denna dagen just nu. Det är inte lätt och det går inte alltid men allt blir så mycket lättare om man gör så. Ta vara på glädjen varje dag och göm den i ditt hjärta. När sen det kommer en j-ig dag så ta fram det du gömt och det blir lite lättare. Men som du vet så måste det ju vara j-a dagar för annars ser man inte de bra dagarna!! Bamsekram ACS

    SvaraRadera
  2. Kära ACS! Du är så klok och dina klokskaper här på min blogg ger mig mycket styrka! Någonstans inom mig vet jag ju också det här, men behöver ändå höra det om och om igen... Kram!!!!!

    SvaraRadera