Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 3 januari 2012

Bråttom att vända blad.

Idag har jag sorterat ut det gamla året på jobbet och gjort rent hus bland alla gamla papper. Normalt sett tycker jag att sånt är urtråkigt, men för en gångs skull känns det bara bra att lämna det gamla bakom sig. Samma känsla hade jag på nyårsafton. I vanliga fall brukar jag känna lite sentimentalitet över att lämna julen, december och det gamla året bakom mig. Men detta nyåret bara längtade jag efter att klockan skulle bli tolv och det skulle bli nytt år. Jag vill inget hellre i mitt liv än att lämna det gamla bakom mig, göra avslut och gå vidare. Med ett nytt år framför sig kan man i alla fall hålla hoppet levande att detta året kommaer att bli bättre än det föregående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar