Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 1 januari 2012

Jag är förförd av Paulo...

Ja, det är sant. Jag är förälskad i och förförd av Paulo. Nu förstår jag att alla gör sig bilder av en passionerad, muskulös, snygg brasilianare som jag har träffat på något romantiskt mystiskt ställe. Tyvärr är det ju inte så det är... ( Även om man hade önskat att det var så.) 

Den Paulo jag pratar om är författaren Paulo Coelho. Jag vill knappast erkänna det men jag har inte läst något tidigare av honom. Inom mig har jag dock alltid vetat att om jag läste någon av hans böcker så skulle det ge mig oerhört mycket.

Jag har ju haft förmånen att bli medlem av en bokcirkel och i väntan på att läsa om upptäckten av currywursten, så sträckläste jag "Valkyriorna" av Paulo Coelho häromdagen. Jag kan inte säga annat än att alla mina förväntingar infriades och jag längtar tills jag kan läsa nästa bok av honom.

Så mitt boktips till er inför det nya året är: "Valkyriorna" av Paulo Coelho. Återkom gärna med vad ni tyckte om den. Jag lämnar er idag med ett citat av ovan nämnda författare:

"Det finns bara en sak som kan hindra oss från att förverkliga våra drömmar: Våra egna rädslor."

2 kommentarer:

  1. Hmmm - jag får nog erkänna att jag inte et´ns hört om denna Paulo, men eftersom det dessutom råkar vara mitt favoritpojknamn nummer två så måste jag nog ge mig i kast med denna bok. Tack för tipset - jag skall berätta vad jag tycker när jag läst den.

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att höra vad du tyckte om den. Förmodligen är det så att antingen gillar man honom eller inte.... :)

    SvaraRadera