Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 9 januari 2012

Vi har inga perfekta liv.

Häromdagen satt vi och pratade på jobbet och jag pratade om att det hade kvittat hur jag hade valt i mitt liv. Det hade inte blivit bra ändå. Att leva kvar i en relation man inte mår bra i eller att låta sina barn bo varannan vecka hos mamma och varannan vecka hos pappa, det är som att välja mellan pest eller kolera. Då sa min arbetskamrat så här: " Vi har inga perfekta liv. Ibland får man helt enkelt göra det bästa av situationen." Självklara ord egentligen, men ibland måste man höra självklarheterna om och om igen.

Jag känner sorg över att det blev som det blev, men jag vet inte hur jag skulle ha gjort för att göra bättre...Jag får kanske bara konstatera att jag är inte perfekt och har inget perfekt liv.

2 kommentarer:

  1. Men perfekt finns väl inte och har aldrig gjort det. Det är en total utopi. Det som finns är att vara nöjd med sin insats och de resultat den ger. Ibland är livet shit, men det finns alltid något att vara glad åt ändå.

    SvaraRadera
  2. Det är en konst ibland att vara nöjd med sin insats, när det känns som om man borde gjort bättre. Men jag brukar tänka om andra att de gör så gott de kan och det måste jag väl försöka tänka om mig själv också.

    SvaraRadera