Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 11 december 2013

Det blir en svår jul i år.

Varenda jul jag har firat sen jag föddes har min mamma funnits omkring mig. Denna julen blir den första utan mamma och det känns... Ja, det känns pissjobbigt faktiskt... Min mamma har alltid funnits där i vått och torrt. Hon har varit som en varginna och hade gett sitt liv för mig om det hade krävts. Vad som än har hänt har hon lyssnat, stöttat och varit beredd att hjälpa. Hon var godheten personifierad.

En vis person sa en gång att hon trodde att alla behövde någon som idiotälskade dem. Att idiotälska någon innebär att älska dem oavsett vad de gör. Jag vet vem som idiotälskade mig... Det gjorde mamma...

Det finns fler anledningar till att det blir en svår jul i år. Under veckorna kring jul kommer mina barn bara att vara hos mig en dag... Så det blir ensamt i jul, men som tur är ska jag jobba en del...

Så hur mycket jag än älskar julen och hur jag än vänder och vrider på det, så kommer det att bli en svår jul i år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar