Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 9 december 2013

I lördags kväll hann min själ ifatt mig.

I lördags kväll hade jag förmånen att sitta ner i den kyrka jag normalt sett  tjänstgör i, och bara lyssna på fantastisk musik framförd av fantastiska musiker. En utvald skara fick möjligheten att i en mycket informell atmosfär åtnjuta ett varierat konsertprogram. Jag hade äran att vara en av de utvalda. Efter att ha suttit i kyrkan cirka en halvtimme kände jag  hur lugnet infann sig inom mig på ett sätt som det inte har gjort på många månader. Det kändes som om min själ kom flygande och plötsligt landade hos mig... "Som jag har letat, där är du ju..." Jag kunde nästan höra de orden i mitt huvud.

Ibland när man lever sitt liv för fort och för mycket, och man inte riktigt kan stanna upp så behövs kanske en sådan här upplevelse för att man ska få kontakt med själen igen...

1 kommentar:

  1. Vilken skön känsla det måste varit..
    Att känna allt släppa och lugnet och harmonin flyttar in i själen.
    Den känslan är det inte många som tillåter sig att få känna.
    Sökandet efter mer och bättre / större är viktigare.
    God jul..

    SvaraRadera