Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 2 december 2013

Tänk att man kan sakna att gå i kyrkan så mycket...

Igår var första gången på många år som jag inte firade första advent i kyrkan... Sedan flera år tillbaka sjunger jag varje första advent på ett vårdhem i Eslöv och det är en härlig känsla att tillsammans med dessa gamla få sjunga in advent. Jag ser dem dricka sitt kaffe, äta sina lussebullar, luta sig tillbaka och njuta av sångerna de känner igen sen många år tillbaka... Men trots denna fina stund med de gamla och en mysig adventsfika med mina barn var det något som saknades igår... Att fira första advent i kyrkan och sjunga och spela "Bereden väg för Herran" ger en extra dimension såklart åt den första adventssöndagen. För en kyrkomusiker är det naturligtvis en självklarhet att tillbringa första advent i kyrkan och jag kan bara konstatera att jag saknade att gå i kyrkan igår...

 

1 kommentar:

  1. Jag håller med dej! Tur att jag är med i en kör!! Vi övar för fullt inför julkonsert den 12 december i Allhelgona Kyrkan på Råå! Kram

    SvaraRadera